Звіт за підсумками навчального року
Звіт керівника ЗДО№5 «Малятко» за підсумками 2024-2025 навчального року
Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005р. № 55, зміст звіту зроблений на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед колективом та громадськістю».
Мета: подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління закладом дошкільної освіти, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора.
Головними завданнями мого звіту, як засобу інформування громадськості є:
- Підвищення відкритості діяльності закладу дошкільної освіти;
- Задоволення інформаційної потреби різних груп користувачів: це і батьки, і педагоги, і засоби масової інформації, та органи влади;
- Створення інформаційного забезпечення ринку освітніх послуг в ЗДО;
Керуючись основними положеннями Закону України « Про освіту», «Про дошкільну освіту», Концепції дошкільного виховання в Україні, Національної доктрини освіти та виконуючи план роботи на 2024/2025 навчальний рік, колектив закладу дошкільної освіти «Малятко» на протязі року працював наполегливо та відповідально.
Розділ І
- Організаційно-правові засади діяльності ЗДО «Малятко»
Заклад дошкільної освіти «Малятко» Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області загального розвитку розпочав свою діяльність у 1987 році. Будівля закладу знаходиться в типовому приміщенні та розрахована на 40 місць для дітей раннього та дошкільного віку. На даний час функціонує 2 групи, 1 – різновікова (ясельного віку,перша молодша) «Казка», 2 – (різновікова середнього та старшого дошкільного віку «Сонечко». На початку навчального року ЗДО відвідували 33 дошкільнят, у зв’язку з воєнною агресією, деякі діти разом з батьками виїхали за кордон тому кількісний склад вихованців суттєво знизився. На закінчення навчального року ЗДО відвідує 34 дітей, із них 0 – ВПО. Режим роботи - п’ятиденний 10,5 - ти годинний. Заклад працює з 7.30 до 18.00 год., вихідні дні – субота, неділя.
Юридична адреса: 34567
вул. Заводська ,42
с. Пугач
Сарненський рн.
Рівненська обл..
Заклад дошкільної освіти «Малятко» у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад України, іншими нормативно-правовими актами, Статутом ЗДО «Малятко» Сарненського району, Рівненської області (нова редакція), дата реєстру 26.08.2022р., Колективним договором між адміністрацією та трудовим колективом ЗДО «Малятко» 19.02.2024р., Правилами внутрішнього розпорядку, посадовими та робочими інструкціями, Листами МОН № 1/3845-22 від 02.04.22 року
Навчальний рік у закладі дошкільної освіти починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. З 1 червня до 31 червня - оздоровчий період.
Заклад дошкільної освіти «Малятко» здійснює свою діяльність відповідно до плану роботи, який складається на навчальний рік та період оздоровлення.
План роботи схвалений педагогічною радою закладу (протокол №1 від 30.08.2024) та затверджений директором ЗДО.
Основним компонентом надання дітям якісних освітніх послуг у цьому навчальному році це:
• забезпечення психологічної та фізичної безпеки всіх учасників освітнього процесу.
Освітній процес закладу спрямований на вирішення головної мети «Прагнення охопити емоційно-моральне,патріотичне та дієве ставлення усіх учасників освітнього процесу до себе та інших людей до рідної землі,своєї нації,матеріальних і духовних надбань суспільства.Виховання свідомого громадянина своєї країни.
У 2024/2025 навчальному році педагогічний колектив працював над головними завданнями, визначеними на рівні держави та науково-методичною проблемою закладу:
- подальше забезпечення доступності та якості освітніх послуг відповідно до оновленого Державного стандарту дошкільної освіти, підвищення якості професійної діяльності педагогічних кадрів та забезпечення безпечного освітнього середовища з урахуванням основних напрямів ВСЗЯО.
та реалізацією пріоритетних завдань ЗДО:
1.Поглиблювати системну та послідовну роботу з національно-патріотичного виховання дітей через подальше формування у дошкільнят комплексу знань про сім’ю,родину,рідне місто,Батьківщину,Україну.
2.Продовжувати роботу щодо формування мовленнєвої культури дітей дошкільного віку за допомогою дидактичних ігор та інноваційних методів навчання .
3.Етнопедагогіка- надбання минулого покоління для розуміння та виховання сучасного.
4.Створення освітнього середовища дружнього до дитини. Психологічна підтримка учасників освітнього процесу в умовах військового стану.
Враховуючи безпекову ситуацію у нашому регіоні заклад працював у очному форматі весь 2024/2025 навчальний рік. У закладі створені умови для навчання і виховання дітей в умовах воєнного стану в Україні. Відповідно до Рекомендацій щодо організації укриття в об’єктах фонду захисних споруд цивільного захисту персоналу та дітей закладів освіти облаштовано найпростіше укриття по вул. Заводська,42 . Всі вікові групи знаходяться в укритті та забезпечені відповідно до вимог методичних рекомендацій. Розроблено інструкції для працівників: ІНСТРУКЦІЯ щодо дій в умовах надзвичайних ситуацій воєнного характеру; Алгоритм дій за сигналом «Повітряна тривога!», Алгоритм дій щодо укриття у приміщенні ЗДО та проведено інструктаж-практикум щодо дій персоналу під час повітряної тривоги, тобто створено безпечне середовище для перебування дітей в закладі. На жаль, приходилось переривати освітній процес через неодноразові повітряні тривоги, який згодом продовжували в укритті.
Для оптимального рухового режиму є в наявності музичний зал (вона ж і фізкультурна кімната) ігрові майданчики.
Групові приміщення забезпечені необхідним обладнанням (на 60%), іграшками (на 30%), посібниками, навчально-методичною літературою (на 80%) згідно типового переліку обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок. У кімнатах дотримується температурний режим, виконуються правила техніки безпеки.
Територія дошкільного закладу відповідає санітарним нормам, її площа становить 0,5 га. Заклад має огорожу, зеленні насадження, квітники.
Інтер’єр всіх групових приміщень відповідає санітарно-гігієнічним і художньо-естетичним вимогам, відповідно до Санітарного регламенту.
Світла музично-спортивна кімната обладнана всім необхідним для проведення музичних занять з дітьми, розваг, свят: піаніно, музичний центр, ігровий матеріал, дитячі музичні інструменти. Для фізкультурних занять: швецька стінка, гімнастичні лави, спортивні мати для стрибків у довжину, дуги для підлізання , обручі та інший спортивний інвентар. Стіни залу естетично оформлені, змінюється посезонно та з урахуванням тем свят, що проводяться.
2. Кадрове забезпечення
Роботою закладу «Малятко» керує Залів Руслана Володимирівна з 2023 року, має повну вищу педагогічну освіту, педагогічний стаж 13 років.
ЗДО повністю укомплектований педагогічними кадрами: 1директор, 4 вихователів. Усього 5 педагогів та 11 – обслуговуючого персоналу.
Керівний склад сформовано у наступному складі:
- Директор ЗДО -Заліва Р.В., вища освіта 13 років педагогічного стажу, на посаді директора – 4 рік;
ЗДО забезпечений педагогічними кадрами згідно штатного розпису, праця педагогів упорядкована відповідно до нормативних норм, передбачених колективним договором. Порівняльний аналіз кількісного та якісного складу педагогічних працівників свідчить про стабільність колективу та його творчий потенціал.
З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи освітній процес на виконання головних завдань, дирекцією були сплановані та проведені протягом навчального року різні форми методичної роботи а саме: засідання педагогічної ради - «круглий стіл» (настановча) (вересень 2024); «Формування національно-патріотичної свідомості через художню літературу та театральне мистецтво» (лютий2024); «Навчальний рік позаду: підсумки, проблеми та реалії», підсумкова педрада (травень 2025).
Робота педагогічних рад була проведена на практичній основі. Педагоги обмінювалися досвідом своєї роботи, активно включалися до обговорення «за круглим столом», інформували, аналізували, звітували про власні здобутки, ділились власним досвідом роботи, демонстрували мультимедійні презентації з власного досвіду роботи, презентували себе як педагога та інше.
Важливими формами підвищення рівня педагогічної майстерності педагогів ЗДО є участь у проведенні:
Консультації для педагогів: «Планування освітнього процесу у 2024-2025 н.р.», «Стрес-менеджмент у роботі педагогів», «Як розповісти дитині про війну», «Розвивальне середовище –чим наповнити осередки», «Як допомогти дитині здолати агресію», «Педагогічне спілкування з батьками», «Від народознавства до свідомого патріотизму», «Розвиваємо емоційний інтелект»
Методичні посиденьки «Ситуативне навчання в роботі з дошкільниками»
Робота в методичних об’єднаннях: «Методичний дайджест», «Файдрайзинг та проективний менеджмент», «Фестиваль STEM освіти проектів молоді»,навчально –методичний івент «Виклики та можливості штучного інтелекту», з’ізд «Mini-Ed Camp» -від теорії –до практики.
Курси підвищення кваліфікації
Загальні та групові батьківські збори: «Дитсадок в умовах війни», «Психологічний портрет дитини 4 року життя», «Поведінка дітей відображення сімейних цінностей», «Дитина йде до школи»
Консультації для батьків: «Адаптація-важливий момент», «Виховуємо патріота», «Криза 3 років», «Режим дня –основа формування у дитини організованості», «Активізуємо мовлення дитини» , «Пошуково-дослідницька діяльність у житті дитини», «Виховуємо здоров’язбережувальну компетентність»
Виставки: «Дивовижний світ осінньої казки», «Мій домашній улюблениць», «Зимова казка», «Годівничка для птахів», «Мама і весна», «Весна іде –красу несе», «Вишивана Україна», «тато любий мусиш знати-ти найкращий в світі тато»
Показові заняттяя: «Математика для звірят»-Шепетко О.П., «Екологія для найменших»-Заліва І.А.
Свята: «Ми маленькі козаки», «Щедра осінь», «Новий рік іде-свято веде», «Коляда», «Птахи на крилах весну принесли», «Рідну матусю із святом вітаю», «Хай щастить вам дітки!»
Розваги: «Рукавичка», «День захисту дітей», «День космонавтів», «Снігу раді дітлахи»
- проведення хвилинок презентацій, інформаційні педагогічні години з актуальних питань сучасного українського дошкілля, фестивалі відкритих педагогічних ідей сприяло розвитку творчої думки кожного педагога.
Проведення педагогічних читань, консультацій (щоквартально) та індивідуальних консультацій (за потребою). Проведення цих заходів допомогло колективу на належному рівні вирішити головні завдання річного плану роботи.
Але під час підготовки та проведення даних заходів виникали певні труднощі:
- низький рівень самоосвітньої роботи деяких вихователів, відсутність її результативності через небажання підвищити свій рівень кваліфікації.
Згідно плану роботи ЗДО на 2024-2025 навчальний рік у закладі було проведено конкурс на кращу підготовку груп до нового навчального року (серпень 2024), де педагоги всіх вікових груп сумлінно та творчо підійшли до створення освітнього та безпечного середовища.
В цілому рівень та результативність методичної роботи в ЗДО «Малятко» за 2024/2025 навчальний рік можна відзначити як достатній.
Проведена системна та послідовна управлінська, методична та організаційно-педагогічна робота сприяла успішному виконанню поставлених завдань на навчальний рік.
3. Матеріально-технічна та навчально-методична база
Керуючись основними державними документами, що регламентують діяльність закладу, педагоги спільно з батьками продовжували працювати над оновленням та поповненням ігрового предметно-розвивального середовища, необхідних умов для розвитку потреб і інтересів кожної дитини для її духовного зростання, фізичної досконалості, прояву самостійності, реалізації своїх задумів і бажань, формуванням ігрової культури дітей.
Заклад дошкільної освіти є комунальним закладом,проте має свою фінансову автономію . Завдання адміністрації полягає в оптимальному прогнозуванні усіх витрат , плануванні та цільовому використанні коштів. Варто відмітити, що осторонь наших проблем які стосуються матеріальних затрат, не стоїть Клесівська громада та відділ освіти
В кожній віковій групі та у всіх приміщеннях ЗДО зроблено косметичний ремонт та проведено генеральне прибирання. У всіх групах обладнано та оновлено освітнє середовище, яке відповідає сучасним вимогам. Завдяки тісній співпраці педагогічного колективу та батьків.
Облаштовано ігрові майданчики всіх вікових груп, відремонтовано та пофарбовано споруди та обладнання на ігрових ділянках .У закладі своєчасно привезений та замінений пісок.
Повністю замінена каналізаційна система зовнішніх каналізаційних труб та встановлено новий септик на території ЗДО. Проведений капітальний ремонт двох підсобних приміщень для холодильного обладнання та комори для зберігання сипучих продуктів. Встановлено вікно для видачі чистої білизни у приміщенні пральні. Встановлено 5 металопластикових дверей у приміщеннях закладу.
Придбано:телевізор,праску,електром’ясорубку.
На сьогодні в закладі є ще ряд невирішених проблем: капітальний ремонт внутрішніх стін груп закладу. Облаштування туалету для дорослих в приміщенні закладу. Важливим залишається облаштування спортивного майданчика ЗДО сучасним спортивним обладнанням,ремонт підлоги у групових кімнатах та коридорах,ремонт котельні.
Пріоритетними напрямами у сфері матеріально-технічного і матеріального забезпечення освітньої діяльності на наступний рік залишаються подальше створення безпечного освітнього середовища: обладнання і оснащення педагогічного процесу, усіх видів діяльності дітей, їхнього побуту, ігрових куточків, фізкультурно-оздоровчої, медичної бази, умов праці робітників закладу
4. Організація харчування дітей
Відповідно до Постанови № 305. Розроблено примірні чотиритижневі сезонні меню на основі меню, яке рекомендує МОЗ України, затверджено наказом директора ЗДО та погоджено з територіальним органом Держпродспоживслужби.
Вартість харчування у 2024-2025 році становила 60 грн.на дитину дошкільного віку.
На основі накопичувальної відомості обліку витрат продуктів на одну дитину у закладі щомісячно проводиться аналіз виконання натуральних норм харчування. Встановлено, що вихованці за календарний 2024-25 рік спожили у середньому продуктів на 70% від запланованих.
Харчування у порівнянні з минулими роками по окремих продуктах харчування має значне покращення.
Питання харчування дітей систематично розглядалися на виробничих нарадах, зборах трудового колективу, нарадах при директорі; аналізувалися показники, розроблялися заходи щодо їх покращення.
5. Медичне обслуговування дітей в ЗДО
Заклад дошкільної освіти має медичний кабінет .Медичне обслуговування дітей закладу забезпечувала сестра медична – Кузьмич О.С.
Протягом навчального року всі працівники закладу суворо та постійно дотримувались всіх санітарних вимог відповідно до діючих державних нормативних документів та Санітарного регламенту для дошкільних закладів. Та попри все, колектив закладу приділяв велику увагу формуванню здоров’язбережувальної компетентності дітей. Ефективність оздоровчих заходів визначалася тим, що поєднувалася тривала комплексна інтенсивна оздоровчо-профілактична робота з педагогічними заходами в умовах звичайного режиму життя дошкільників. Дитину оточують кваліфіковані педагоги, медична сестра, які здійснюють постійний моніторинг стану здоров’я дітей, захворюваності, організації раціонального харчування.
Педагогами здійснювався диференційований та індивідуальний підхід до дітей під час проведення занять з фізичної культури, організації рухового режиму впродовж дня, гартувальних заходів, підбору рухливих ігор, ігор-естафет тощо.
Для вирішення завдань фізичного розвитку та забезпечення організованої та самостійної діяльності дітей дошкільного віку на свіжому повітрі ми використовуємо всі доступні ресурси закладу.
З метою зниження захворюваності дітей велике значення приділялось загартуванню дітей в умовах ЗДО та сім’ї. Проводились оздоровчі заходи: загартування повітрям і водою, використання фітотерапії, вітамінів , часнику, цибулі, лимонів.
Проводився повсякденний контроль за чітким виконанням режиму дня, тривалості прогулянок, санітарним станом приміщень, одягом дітей відповідно температурному режиму, що забезпечує тепловий комфорт дитини. Протягом року проводились спортивні свята, розваги, Дні здоров’я, Тиждень Здоров’я.
У кожній віковій групі здійснювався індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи та заповнювався листок здоров’я вихованців за результатами обстеження дітей та антропометричними вимірюваннями.
На жаль, у закладі немає фізкультурної зали, що заважає виконанню у повному обсязі завдань з фізичного виховання відповідно до Державного стандарту дошкільної освіти.
У всіх вікових групах відвідування зафіксовано приблизно на однаковому рівні. Високий відсоток пропусків можна пояснити тим, що заклад не відвідують діти, з якими є кому залишитися дома . Підсумки відвідування аналізувалися на нарадах при директору (щомісячно) та виробничих нарадах
6. Моральне та матеріальне стимулювання працівників,
організація їх відпочинку та оздоровлення:
У закладі дошкільної освіти «Малятко» ведеться робота по моральному та матеріальному стимулюванню педагогічних працівників та обслуговуючого персоналу. Була виплачена щорічна винагорода педагогічним працівникам та премія обслуговуючому персоналу у жовтні та грудні.
При отриманні щорічної основної відпустки педагогічні працівники отримують, крім відпускних, оздоровчі в розмірі місячного посадового окладу. Працівникам, які перебувають на лікарняних, виплачують кошти за рахунок фонду та підприємств.
Всі педагогічні працівники отримують доплати за вислугу років та категорію згідно тарифікації.
Встановлено всім педагогічним працівникам ЗДО 20% - за престижність професії. Завгосп,машиніст з прання,машиніст (кочегар) отримують додаткові дні відпустки. Однак, на відміну від педагогічних працівників, при наданні основної відпустки є обмеження для технічного персоналу – 24 календарних днів (під час дії воєнного стану в Україні). Працівники харчоблоку та пральні,машиніст -кочегар отримують доплату за шкідливі умови праці відповідно до атестації робочих місць.
7. Забезпечення оптимальних умов праці та соціального захисту працівників ЗДО
Між адміністрацією і трудовим колективом закладу укладений Колективний договір на 2024-2028 рр., зареєстрований та ухвалений на зборах трудового колективу ЗДО «Малятко» протокол. Внесено зміни та доповнення до Колективного договору між керівником та трудовим колективом зареєстрований та ухвалений на зборах трудового колективу ЗДО «Малятко» . Цей договір є нормативним актом, на підставі якого здійснюється регулювання соціально – економічних, виробничих і трудових відносин. Представник трудового колективу-Коваль М.Г.
Щодо соціально – трудових пільг, гарантій, компенсацій адміністрація та трудовим колективом забезпечуються належні умови соціального захисту працівників. Зобов’язання адміністрації, передбачені колективним договором, ретельно виконуються.
Між адміністрацією та трудовим колективом існує тісний зв’язок. Дирекцією узгоджуються з трудового колективу, усі накази щодо вирішення питань життєдіяльності закладу та колективу.
Мікроклімат в колективі можна визнати добрим. Створені належні умови для здійснення освітньо-виховної роботи, відносини з керівництвом та колегами стабільні, доброзичливі. Кожен працівник добросовісно відповідає за свій об’єм роботи, з відповідальністю відносяться до виконання своїх функціональних та посадових обов’язків. Творча атмосфера у колективі відповідає високому рівню професійності працівників. А тому провідним у роботі закладу є забезпечення фахового удосконалення щодо формування освіти, реалізації принципів її гуманізації, демократизації, переорганізації процесу навчання та головне - розвитку особистості дитини.
Розділ ІІ
1. Результативність освітньо - виховного процесу
В зв’язку з процесами модернізації дошкільної освіти великої уваги набуває створення сприятливих умов для розвитку дитини. Цьому сприяє впровадження інноваційних освітніх технологій в освітній процес, забезпечення педагогічного колективу новою методичною літературою, періодичним підписним виданням, сучасним дидактичним матеріалом. Працюючи над виконанням річних завдань, педагогічний колектив систематично використовував у роботі інтерактивні форми співпраці з дітьми та батьками.
Плануючи роботу своєї вікової групи, вихователі враховували вимоги комплексних освітньої програми «Українське дошкілля» та завдання нового Базового компонента дошкільної освіти, план і режим роботи закладу. Графіки музичних та фізкультурних занять розробляються і затверджуються дирекцією.
Основною формою організаційної роботи освітньої діяльності дітей дошкільного віку у нашому ЗДО залишаються заняття з різних видів діяльності. У закладі вихователі проводять заняття індивідуальної та групової форми організації, тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, підсумкові. Тривалість занять для дітей раннього віку – 10-15хв.; молодшого дошкільного віку – 15-20хв.; старшого віку – 25-30хв.
Під час планування освітньої роботи педагоги дотримуються вимог інструктивно-методичних рекомендацій, листів МОН України щодо питань організації роботи закладів дошкільної освіти та чинних програм, враховуючи граничне навантаження на дитину, передбачене раціональне чергування видів діяльності, доцільне використання місць для проведення занять. Складаючи розклад занять, планували заняття переважно у першій половині дня.
Предметно – розвивальне середовище в групах можна охарактеризувати як таке, що не відповідає інноваційним вимогам: створені комфортні, сприятливі умови для розвитку дитини в самостійній і спільній діяльності, проте матеріальна база потребує покращення. Враховано розподіл дитячої активності, гендерний підхід, психофізіологічний комфорт, трансформація простору.
Два рази на рік директор ЗДО разом з вихователями проводиться моніторинг рівня знань дітей, результативності виконання завдань освітніх ліній по всім віковим групам. Організована освітньо-пізнавальна діяльність планувалась відповідно до завдань освітньої програми з урахуванням умов розвивального предметного, природного, соціального середовища і потреб, інтересів, запитів, здібностей дітей.
Отже, виходячи з результатів оцінювання, можна зробити наступні висновки: кожна дитина в певній мірі реалізувала свій потенціал, вона жила та діяла на рівні своїх оптимальних вікових і індивідуальних можливостей. Протягом року чітко простежується як загальна тенденція позитивної динаміки змін щодо підвищення рівня знань, умінь, навичок дітей, так і тенденція позитивної динаміки змін кожної дитини.
Результати обстеження рівня розвитку вихованців закладу за минулий навчальний рік засвідчують, що педагогічний колектив на достатньому рівні виконує завдання, висунуті Державним стандартом та нормативними документами. Аналіз показав, що освітньо – виховна робота ведеться на належному рівні.
Під час проведення моніторингу виявлено різні прояви компетенції дітей за освітніми напрямами Базового компоненту дошкільної освіти які мали різний характер формування. Найбільш успішні показники за освітніми напрямами «Гра дитини», «Дитина у природному довкіллі», «Дитина у світі мистецтва». Найнижчі показники належать освітнім напрямам «Дитина в соціумі», «Особистість дитини» та «Мовлення дитини».
На думку вихователів, основна причина недостатніх знань дітей за деякими освітніми напрямами полягає в тому, що рівень розвитку дітей у групах різний тому,що групи є –різновікові, тому і загальні показники компетенцій дітей різні; при цьому, вихователі вважають, що освітні завдання, які заявлені в програмі розраховані на ідеальну дитину. Для успішної реалізації поставлених завдань освітній процес передбачає індивідуальні форми роботи з малятами, що в деякій мірі неможливе із-за великої наповнюваності груп.
Варіативність використаних методичних заходів, співпраця всіх служб закладу, підвищення рейтингу закладу в місті є певними чинниками, які впливають на підвищення рівня професійної компетентності педагогів, на якість вирішення завдань плану роботи ЗДО.
Пріоритетні завдання, визначені відповідно плану роботи ЗДО на 2024/2025 навчальний рік виконані в достатньому обсязі.
Одним із пріоритетних напрямків в роботі педагогів зі старшими дошкільниками було формування життєвої компетентності дошкільника, здійснення підготовки дітей до школи, соціалізація дитячої особистості, надання кваліфікованої допомоги дитині у формуванні елементарних навичок навчальної діяльності та адаптації до нових соціальних умов. Належне місце в підготовці дітей до школи займали фронтальні інтегровані, комплексні, тематичні та індивідуальні заняття. Організації виховання та розвитку дітей проводилась у розвивально-тематичному напрямку.
Згідно проведеного моніторингу та тісної співпраці з батьками вихованців старшого дошкільного віку, слід зазначити, що готові до навчання в школі - 8 дошкільників.
Педагоги ЗДО наполегливо працювали над виявленням творчого потенціалу ранніх захоплень дітей, розвитку їх інтелектуальних та творчих здібностей.
Впродовж навчального року ми як могли підтримували наших відважних воїнів: неодноразово було оголошено збір на підтримку нашим воїнам.
Батьки виявляли підтримку та небайдужість до роботи закладу. Ми вдячні вам за співпрацю.
Директор ЗДО№5 Р.В.ЗАЛІВА